"Papíros gyerek" az osztályomban- avagy a tanulási nehézséggel küzdő tanulók tanórai megsegítése

 

A fejlesztőpedagógus munkája nem lehet eredményes, ha nem team munkában valósul meg. Igazán akkor tudunk segíteni a tanulási nehézséggel, zavarral küzdő gyermeken, ha együttműködünk magával a gyerekkel, szüleivel és többségi tanítóival. A pedagógusok szerencsére egyre nagyobb számban ismerik fel a probléma valódi jelentőségét, és igénylik is ezt az együttműködést.


A team munka ideális esetben  az ún. Segítő team működtetésével valósul meg: ez egy olyan csapat, melyben a gyerek érdekében együtt dolgoznak a szakemberek (fejlesztőpedagógus, utazó gyógypedagógus, iskolapszichológus, gyermekvédelmi szakember, családgondozó, védőnő, osztályfőnők, érintett szaktanárok, napközis nevelő- aszerint, hogy ki foglalkozik a gyemekkel az iskolában). Tehát egy-egy tanuló kapcsán minden érintett fél együttműködése vezet a leghatékonyabb segítséghez.

Tovább olvasom

Mesecsoport - a szorongásoldás hatékony eszköze

 mesecsoport 2 kicsi    

Nehéz néha megszólalni? Rossz bemenni idegenek közé? Mumus az ünnepély? Fenyegetően közeleg az iskola vagy már itt is van?
Hiszünk abban, hogy a mese és a drámajáték az ilyen és hasonló problémákra a gyerekek öngyógyító erejének köszönhetően valóban csodákra képes!
A mesék birodalmába várunk olyan nagycsoportos óvodásokat, illetve első osztályosokat, akik nehezen oldódnak fel új környezetben, félénkek, nem mernek megszólalni, és így nem derül ki, hogy valójában mi rejlik bennük.
A mesés varázslat lényege, hogy a gyermekek számára életkoruknak megfelelően olyan kommunikációs lehetőségeket nyújtunk, amelyek közül érettségüknek, adott állapotuknak megfelelően választhatják ki az éppen számukra megfelelőt. A mesék feldolgozása így komplex módon történik a mozgástól, tánctól, a zenélésen és kézműveskedésen valamint a felszabadult játékon át egészen a spontán, verbális kommunikációig, drámajátékig.
A biztonságos és barátságos környezetben zajló komplex művészeti program általában 12 alkalomból áll. Mindig két szakember vezeti és maximum 7-8 gyermek vehet részt egy ilyen sorozaton. Fontos a szülők együttműködése a célok elérése miatt, ezért a szülői konzultáció is a folyamat kiemelt feladata.

 mesecsoport 1kicsi

 

Sajtópublikációk:
Babszem a popsiban, Éva magazin, 2012. június
Novák Zsófia: „Játszani is engedd!” Mesecsoportban erősítik a leendő iskolások önbizalmát,  Budai Polgár (XXIII. évf./8. szám), 2014. április 18., 7.

Kik ők, és mi bennük a közös?

Híres emberek

 

Lehet, hogy nem vagy egyedül? Ezek a híres emberek is mind átélték azt a rettegett érzést, amikor felszólították őket hangos olvasásra és a betűk nem igazán akartak szót fogadni nekik. Mindenkinek saját útja van a tanuláshoz, boldoguláshoz. Ők megtalálták, hidd el, hogy Te is megfogod! Ehhez számos segítséget is kaphatsz, csak keresned és kérned kell.

Tovább olvasom

Kik ők, és mi bennük a közös? (2)

Híres emberek

 

Lehet, hogy nem vagy egyedül? Ezek a híres emberek is mind átélték azt a rettegett érzést, amikor felszólították őket hangos olvasásra és a betűk nem igazán akartak szót fogadni nekik. Mindenkinek saját útja van a tanuláshoz, boldoguláshoz. Ők megtalálták, hidd el, hogy Te is megfogod! Ehhez számos segítséget is kaphatsz, csak keresned és kérned kell.

Tovább olvasom

Okosító torna - Okosít a torna? II.

Ebben a bejegyzésben a legelérhetőbb mozgásterápiás lehetőségeket vesszük számba, a teljesség igénye nélkül, röviden. A későbbiekben részletesen is írunk majd arról, hogy milyen problémára melyik terápia ajánlható, illetve a szülők számára mit kell tudni az egyes terápiák alatt zajló folyamatokról, a gyerekben kialakuló esetleges regresszív tünetekről.

Cikk folytatása

Okosító torna - Okosít a torna? I.

Tanulási nehézség, magatartási problémák, beilleszkedési nehézségek. A fejlesztőpedagógus mindennapjait ezekkel a jellemzőkkel hozzá forduló gyerekek fejlesztése, terápiája teszi ki. Számos módszerrel végezzük a munkánkat, mindenki azzal, amire képesítése feljogosítja, illetve amelyik módszert specifikus képzésen elsajátította.

Cikk folytatása

Felturbózva- magatartási zavar az iskolában

Már-már menetrendszerű, hogy szeptember első hetében, az első osztályban égető szükség lesz a segítségünkre. Minden évben érkezik hozzánk egy-egy kakukktojás, aki már az első héten megmutatja a foga fehérjét.
A kis ördög egy aprócska elsősnek álcázza magát, olyan pici, hogy félünk, elvész az iskolaépületben. Időnként fiú, időnként lány gúnyába bújik. Akárki is, egy biztos, dühe óriási, csillapíthatatlan, tekintélyt nem tisztelő és fizikailag sem lekicsínylendő. A tanítónéni sajgó lábszárán tapasztalhatja meg az erőt, sokszor több pedagógus karjának szorítása sem elegendő a kis ördög megfékezésére.

Cikk folytatása

A gyerekek kíváncsiságának felkeltése

A következő írást a Da Vinci Learning programjából tesszük közzé, mert remek ötleteket kapunk belőle arra, hogyan ösztönözzük a gyerekeinket a felfedezésre, a kreatív ötleteik kibontására. Hasznos olvasmányokat olvashattok a témában a honlapjukon.

Cikk folytatása

Lépj kapcsolatba velünkemailIkonTe is!
    • Elérhetőségünk:

    • Bejelentkezés:
      e-mail:
       Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
      vagy
      telefon: 06-20-5963761, 06-20-4053939

    • Foglalkozásainkat előzetes bejelentkezés után a Budapest, I. ker.
      Hattyú utca 12. szám alatt tartjuk.

    • Kihelyezett foglalkozásaink Érdligeten is elérhetőek. Tanácsadás,tanfolyamok Budapesten és a környező megyékben. 

      Kövess minket!