Augusztus végén készüljünk együtt a tanulásra!

Újra tanulásmódszertan tanfolyam!

Új tematika, gamifikált (játékosított) módszerek, garantált jókedv és izgalom.

nyomozó

Következő nyomozóképzőnket, amely - zárójelben és csak a szülőknek - egy tanulásmódszertani tanfolyam, augusztus 24-i kezdettel tartjuk. A szerdai kezdés lehetővé teszi, hogy a tanultakat a közbeeső hétvégén pihentessük, majd augusztus 30-án fejezzük be a nyomozást.
Várjuk a 5.-10. osztályos fiatalokat 20 órás tanulás-módszertani kurzusunkra, hogy hatékonyabb legyen az otthoni tanulásuk és könnyebben elérjék céljaikat. 
Amennyiben szeretné, hogy gyermeke részt vegyen a tanulásmódszertani kurzuson, kérjük, hogy e-mailben jelezze a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen.
Már nincs sok helyünk, de ha lemaradna gyermeke erről a programról, akkor év közbeni kurzusunkra is szívesen várjuk, ami szeptember közepén kezdődik.
















Jelentkezés a felsőoktatásba - mi legyek, ha már nagy vagyok, de mégsem tudom?

felsőoktatási


A következő napok a végzős diákok számára jelentős eseményekkel és döntésekkel bírnak.  Most pár napig nem a tanulmányok válnak fontossá, hanem sokkal inkább az első igazi és adminisztrációs kihívás, amit talán egyedül kell megoldanod. Jelentkezés valamelyik felsőoktatási intézménybe.

Régi tanítványaink között is vannak, akik most végeznek a középiskolában, nekik is szólnak következő tanácsaink:

  1. A megadott időpontokat jegyezd be a naptárodba, vagy a telefonodba.
  2. A megadott időpontokat még eggyel érdemes kiegészíteni: az évvégi bizonyítvány feltöltésének időpontja a kézhezvételtől számított 8 nap, igaz a rendszer ezt nem veszi annyira szigorúan.
  3. A rendszer sok mindenről küld hibaüzenetet, de a pontszámításban elkövetett hibákról nem (pl. ha mást jelölsz emelt szinten, mint az adott szakra jelölt felvételi tárgy)
  4. Fontos, hogy tudd! Az egészet Te intézed, a középiskola nem lát bele a rendszerbe. Ennek ellenére minden iskolában van olyan pedagógus, igazgató helyettes, aki minden kérdésedre tud válaszolni, keresd őket, de a felvi.hu-n is érdeklődhetsz.

Amit mindenféleképpen tudnod kell!

Tovább olvasom

10 tipp a középiskolai felvételihez- hogyan kerüld el a figyelmetlenségből adódó hibákat

A jövő héten írjátok a központi felvételi vizsgát magyarból és matekból. Biztosan sokat készültetek rá, hogy az általatok vágyott helyre bejussatok. A következőkben olyan tanácsokat adunk, amik a vizsgán segítenek, hogy elkerüld azokat a hibákat, melyek a figyelmetlenségből adódnak főként, nem pedig a tudás hiányából. Ne ezeken múljanak a pontok! Sok sikert kívánunk mindenkinek!

 

1. Először az egész feladatsort olvasd át, vagy fusd át! Ha megismerkedsz a feladatokkal, az agyad már akkor készül a megoldására, ha éppen más feladat konkrét megoldásánál tartasz.

2. Azzal a feladattal kezd, amit biztosan tudsz!

3. Azok közül, amit biztosan tudsz, a legtöbb pontot érővel kezd!

4. Bonyolult feladat esetén, amikor több választ is várnak, a kérdésben számozd be a megoldandó feladatokat! Amikor elkészültél, ellenőrizd le, hogy mindenre válaszoltál-e!

Alá is húzhatod a kérdések kulcsszavait!

5. Fogalmazásnál olvasd át a legvégén, amit írtál. Egyszer hátulról szavanként, hogy a helyesírási hibákat észre vedd, egyszer pedig elölről, hogy a vesszőket és egyéb tagolásokat pótold! Ügyelj arra, hogy minden mondatod értelmes és magyaros legyen. Kerüld a hosszú és bonyolult körmondatokat!

6. Tanulj meg egy-két jó szófordulatot, amit magadénak is érzel! Bátran használd fogalmazáskor! Amikor valami jó szöveget olvasol, figyelj ezekre, mert később be tudod építeni a saját dolgozataidba!

7. Tömören fogalmazz, de ne egy-egy szóban!

8. Csak akkor használj idegen szavakat, ha nincs rá jobb magyar szó, de ne feledd, hogy a tanár a szakszavakat mindig hallani akarja, tehát azokat ne hagyd ki!

9. Matematikai számításoknál becsülj, hogy véletlenül se tévedj nagyságrendet, jó tervezés esetén ez segít elkerülni a számításból adódó hibákat.

10.  Matematika számításoknál modellezd az elgondolásodat kisebb, egyszerűbb számokkal, hogy megbizonyosodj arról, jól gondolkodtál-e!

Középiskolai felvételi vizsga - hogyan készüljünk?

vizsga

A hosszú és megérdemelt téli szünet után holnap újra visszaülünk az iskolapadba. Sok idő nem is lesz az aklimatizálódásra és a nyolcadikosok (és a 6-8 osztályosba felvételiző kisebbek) máris az írásbeli felvételin találják majd magukat.

Ezért időszerű végiggondolni, hogy is érdemes nekifutni a felvételinek. Ehhez kívánunk most módszertani segítséget adni az alábbi pontokban.

Tovább olvasom

Kötelező olvasmányok: Rémálom, alapműveltség vagy csak egy tanulás-módszertani probléma?

A kérdés így nyáron sok szülőt és gyermeket foglalkoztat. Hogyan vegyem rá magamat vagy a gyermekemet, hogy elolvassa őket, amikor annyiérdekes dolog van ilyenkor? Van-e valamilyen tanulás-módszertani trükk, hogy nagyobb legyen a kedvünk hozzá?

Álljon itt konkrét segítség és néhány gondolat a témával kapcsolatban!


Ne válasszuk el az iskolai követelményeket a valós élettől! Te- felnőttként, mit csinálsz, ha egy idézetet keresel, de nem akarod ezért végigolvasni az egész könyvet, főleg, ha az nincs is meg otthon? Mit teszel akkor, ha 40 éves korodra romlik kicsit a szemed is, és jobb lenne az összefolyó betűket felnagyítani, hogy az apró betűt is elolvashasd?
Segédeszközt használsz!

Miért nem használjuk akkor az informatika adta lehetőségeket a gyermekeink sikeréhez és örömére is?
Fontos a könyv élménye, a lapozás és lapok illata, de mindez összeköthető egy laptop tudásával. Elektronikus könyvtárak garmadája áll rendelkezésre, hogy felnagyítva, felolvasva, lassítva vagy gyorsítva szívhassa magába a gyermek az élményt, miközben a könyvet a kezében tartva követi a szöveget és ezzel olvasása is javul.


Kötelező olvasmány

Tovább olvasom

Tanulásmódszertan nyári kurzus 1. - küldetés teljesítve

Még alig kezdődött meg a nyári szünet, épp egy hete pihentek a gyerekek, amikor néhányukkal egy héten át tanulásmódszertani tanfolyamon dolgoztunk együtt.

Eddig is tapasztaltuk, hogy azok a gyerekek, akik az iskolai órákon álmosan és motiválatlanul próbálnak túlélni egy-egy napot, milyen lelkesen tudnak több órán át dolgozni tanfolyamainkon. 

Mégis megható látni, hogy a nyári szünet elején, amikor épp sarokba dobták a táskát és igyekeznek felejteni, eljönnek hozzánk és napi négy órában (egy rövid uzsonna szünettel), folyamatosan pörögnek, tevékenykednek, alkotnak. 

Nagy kihívás nekünk egy-egy ilyen csoport vezetése, hiszen a gyerekek különbözőek, különböző helyekről és helyzetből érkeznek, életkorban sem heterogén a csoport. Sokat dolgozunk azért, hogy péntekre ez egy jól működő, baráti csapat legyen, mely egymást és minket is elfogad, együtt játszik és tanul.

Ez utóbbi szó a gyerekek számára a nyári szünetben tabu, márpedig a hét során szüntelen és folyamatos együtt tanulás zajlik nálunk. Tanulnak ők tőlünk és rengeteget tanulunk mi tőlük.

Tanulnak minket, egymást, mi pedig tanuljuk őket. Megmutatjuk nekik az erősségeiket, a módszereinket, ők pedig mindent kipróbálva választanak belőlük erősségeiknek, személyiségüknek és képességeiknek megfelelően.

A legnagyobb öröm látni, mikor a kezdeti gátlások feloldódnak, mikor a gyerek-buksik egy-egy feladat fölött összehajolnak. Megfelejtkezünk térről és időről, magunk sem értjük, hogy szalad el minden nap oly hamar a négy óra. Csak péntek este, mikor mindenki elment és mi nekilátunk a takarításnak, akkor érezzük, hogy mennyi munka van mögöttünk, mi mindent csináltunk. 

Leszedjük a falról a rajzokat, a csapatmunka során készült ábrákat, végül az elvárásfát: boldogok vagyunk, hiszen minden gyerek úgy ment el tőlünk, hogy jól érezte magát, és az elvárásai teljesültek.

Mi pedig ezért csináljuk:)

Tippek szótanuláshoz 1.

Bármely idegen nyelvet tanulod is, szavakat tanulni mindig kell.

Értsd úgy: mindig=minden nap. Rémesen hangzik? Csak addig,  míg rá nem jössz, hogy ezáltal időt spórolsz. Hiszen kampányszerűen magolni 20-30 vagy még több szót nem egyszerű feladat. Memóriádat terheli, illetve csak a rövid távú memóriádba juttatod el. Ezért aztán még másnap lehet, hogy megy a szódolgozat, de egy hét múlva már kezdheted elölről...






Miért?


Kutatások bizonyítják, hogy a rövid távú memória terjedelme 7 +/-2 elem (tehát 5-9 között). Ez azt jelenti, hogy egyszerre - életkortól függetlenül- az emberek többsége ennyi adatot tud tárolni. 


Szintén bizonyított tény, hogy egy új szó hosszú távú memóriába kerüléséhez 5 különböző szituációban kell vele találkozni.


Mire következtethetünk ebből?


Sikeresebb lesz a tanulás, ha a nagyobb mennyiségű adatot kb. 7 elemből álló csoportokra osztjuk, és így tanuljuk meg őket. ( A fejszámoló művészek sem tesznek másként- ügyesen csoportosítanak.)

Sikeresebb lesz a tanulás, ha a szavakat nem egyszer tanuljuk meg, hiszen az még csak a rövid távú memóriába kerül. Jobb, ha naponta ismételjük.


Hogyan?


Jó módszer a szókártyák készítése, ahol a kártya egyik felén magyarul, másikon pedig idegen nyelven szerepel a szó. A tanulásnál vándorolhat a megtanult szó bal zsebből jobb zsebbe, de készíthetünk rekeszes dobozkát, ahol mindig egy rekesszel tovább vándorol, ha tudtuk. Ha nem, akkor marad, ahol van:)

Öt rekesz az ismétlésszámnak megfelelő. Ha hét rekeszed van, egész hétre beoszthatod.


Persze, csak ha tényleg meg akarod tanulni:)

Mire jó a gondolattérkép?

A gondolattérkép (mind map, gondolati háló) egy olyan vizuális vázlat forma, ahol az adott ismeret összefüggéseiben jelenik meg. Tehát a fogalmakat egymással való kapcsolatukban ábrázoljuk, megjelenítve az alá-fölérendeltségi viszonyt.




Miért jó?

- egyszerre szöveg és kép- vizuális típusúaknak ideális segítség

- az összefüggések megjelenítésével segít értelmezni az adott tananyagot

- gyors áttekintésre ad lehetőséget- dolgozat előtt elég átnézni, nem kell újra elolvasni a tankönyvi szöveget

- tanulási nehézséggel küzdőknek segít a szöveg végiggondolásában, az összefüggések megtalálásában, illetve a többcsatornás megerősítés révén a memorizálásban.




Milyen legyen?

- átlátható

- színes

- rajzokat is tartalmazzon

- kevés szöveggel készüljön, a kulcsszavakat ábrázoljuk

- saját gyártású (mire elkészül, a tanulás nagyján túl is vagyunk)




Mikor használjuk?

- szinte bármilyen téma feldolgozható vele, legyen az irodalmi vagy ismeretterjesztő szöveg.

- amikor nagy mennyiségű adat (pl. évszám, név) megjegyzése helyett a téma lényegét, összefüggéseit kell átlátni és megtanulni.

- bármely tantárgy esetén

- érdemes a tervezés fázisában is alkalmazni a felmerült ötletek megjelenítésére, a rejtett összefüggések felismerésére




Hogyan készítsük?

- papír, filctollak stb. alapvetően jó, különösen, hogy az írásmozgás is a rögzítést segítő egyik csatorna.

- ingyenesen használható gondolattérkép gyártó programokkal (SpicyNodes, Mindmeister, Bubblus, Mindjet stb. guglizzatok:)















Pedagógusoknak:

- a tanórai vázlat is készülhet így

- tanítsd meg diákjaidnak, hogyan készítsék el önállóan

- használhatod, mint a számonkérés egy módját is:) : informatív és a dolgozatírásnál izgalmasabb is:)


Lépj kapcsolatba velünkemailIkonTe is!
    • Elérhetőségünk:

    • Bejelentkezés:
      e-mail:
       Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
      vagy
      telefon: 06-20-5963761, 06-20-4053939

    • Foglalkozásainkat előzetes bejelentkezés után a Budapest, I. ker.
      Hattyú utca 12. szám alatt tartjuk.

    • Kihelyezett foglalkozásaink Érdligeten is elérhetőek. Tanácsadás,tanfolyamok Budapesten és a környező megyékben. 

      Kövess minket!